Lokale initiatieven

In de gemeente Súdwest-Fryslân zitten bewoners niet stil. Sinds de uitbraak van het coronavirus zijn er allerlei bewoners en organisaties die iets hebben bedacht om mensen te kunnen helpen. Hier vind je diverse lokale initiatieven. Mis je iets? Is er een initiatief bij jou in de buurt, ben je zelf een hulpactie begonnen? Laat het weten en mail naar m.krop@socoswf.nl

De Schuilplaats

Sneek, Singel 82A

Het is niet meer mogelijk om samen te eten bij de Schuilplaats in Sneek. Daarom delen zij zo lang als mogelijk op maandag en donderdag tussen 17.30 – 18.30 uur bakjes eten uit en, indien voorradig, brood.

Heb je andere hulp nodig, bel 06 46595459

Voor meer informatie: http://de schuilplaats sneek

Stichting Sociaal Goud

Stichting Sociaal Goud strijdt tegen eenzaamheid onder ouderen, en zij hopen dat heel Friesland met hen meestrijdt door simpelweg een telefoontje te plegen! Via de website kan iedereen die wil bellen of gebeld wil worden een formulier invullen.

Leger des Heils, Diaconaal Platform Sneek, Stichting Present.

Sneek

Behoefte aan een luisterend oor, iemand die de hond uitlaat of een boodschapje doet? Of ben je juist iemand die in deze tijd klaar wil staan voor iemand in jouw buurt?

Kees van Kordelaar: 06-19 90 55 19
Esther Veenstra : 06-50 16 85 24 sneekdoethetsamen@gmail.com

IJlst-Helpt elkaar

IJlst

De Stichting IJlst750 heeft in mooie tijden veel gedaan, ze willen er ook zijn in mindere tijden. Ze hebben de Facebookpagina: IJlst-Helpt elkaar opgericht waar vraag en aanbod wordt gekoppeld. Een netwerk waar de Thuiszorg, huisarts, apotheek, kinderopvang, supermarkt en 255 inwoners van IJlst elkaar weten te vinden en in contact blijven.

Voor meer informatie: https://www.facebook.com/groups/ijlsthelptelkaar/

Voor iedereen in IJlst en omstreken die wat hulp kan gebruiken of gewoon even contact zoekt.

Vrijwillige hulpdiensten

Abbega (SWF)
Folgsgare
Oosthem
Nyesyl

In deze dorpen is een samenwerkende hulpactie opgestart. Bewoners hebben een flyer in de bus gehad.

Contact en informatie:
Oosthem:
Betty Huisman, 06-38370020 / rhuisman65@home.nl
Robert Meyer, 06-53899457 / rmeyerr01@gmail.com
Reinier Tuitman, 06-22854855 / rtuitman@gmail.com

Voor meer informatie en contact:

Abbega:
Siep Kroles, 06-36425224 / krolessiep@gmail.com