Waarom deze stichting?

Initiatieven van inwoners, organisaties en netwerken in dorpen en steden, laten zien dat de ‘kracht van de samenleving’ er toe doet. Vrijwilligers spelen hierbij een grote rol.

Maar zijn die initiatieven altijd zichtbaar? Lopen ze goed? Zijn ze toegankelijk voor iedereen? Weet men elkaar te vinden? Ervaring leert dat dit, ondanks alle inspanningen, niet altijd zo is. Samen met u gaan we graag aan de slag om hierin een volgende stap te zetten. Met als doel: een krachtige samenleving, voor iedereen!

Sociaal Collectief biedt ondersteuning bij het behouden en ontwikkelen van initiatieven in buurten, wijken en en dorpen. Elkaar kennen en samenwerking zoeken is daarbij belangrijk. Wij leggen contact met inwoners, maatschappelijke organisaties en ondernemers en stimuleren om talenten en kennis met elkaar te delen.

Op onze website kunt u zien dat we ons inzetten voor jong & oud.  Kijk eens bij het jongerenwerk of wat we doen in uw buurt. Met de Stipepunten zorgen we ervoor dat iedereen terecht kan voor papierhulp, mantelzorg en vrijwillige inzet in de gemeente Súdwest- Fryslân. In onze vaste rubriek “Súdwest op syn best” in de plaatselijke kranten laten we mensen of organisaties aan het woord die inspireren, zodat we elkaar in de gemeente steeds beter weten te vinden. Heeft u een hulp nodig of heeft u vragen neem gerust contact met ons op: info@socoswf.nl

Kennismaken met ons team?  Bekijk het filmpje hieronder.