Wat je moet weten

De medewerkers van het Stipepunt bij jou in de buurt helpen je graag met het vinden van leuk vrijwilligerswerk of vinden de juiste vrijwilliger voor jouw vacature. Maak een afspraak en geef aan wat je wensen en talenten zijn. Dan zoeken wij samen met jou naar een goede vrijwilliger of vrijwilligerswerk dat bij je past. De actuele vacatures vind je in de vacaturebank.

Ben je verzekerd?

Vrijwilligers zijn automatisch verzekerd via de collectieve verzekering van de gemeente. De gemeente heeft voor alle vrijwilligers in Súdwest-Fryslân een collectieve, aanvullende verzekering afgesloten bij Raetsheren van Orden. Kom je in een situatie terecht waarin jouw eigen verzekering niet voldoende is? Dan kun je gebruikmaken van de collectieve verzekering. Er wordt geen onderscheid gemaakt in leeftijd en het soort vrijwilligerswerk. Ook bij kerkelijk werk, buurtactiviteiten of als mantelzorger ben je gewoon verzekerd.

Hoe meld je je aan?

Meld je aan bij het Stipepunt bij jou in de buurt via het aanmeldingsformulier of bekijk het actuele aanbod van vacatures in de vacaturebank. Vind je een vacature waar je interesse in hebt? Reageer dan meteen via de mail of maak een account aan. Een medewerker van het Stipepunt neemt contact met je op om de vacature door te spreken en beantwoordt je vragen.

Stipepunt locaties

Wil jij samen met het Stipepunt op zoek naar de vrijwilliger of het vrijwilligerswerk waar jij blij van wordt? Bel, e-mail of kom dan naar het Stipepunt bij jou in de buurt.
Een afspraak maken is niet nodig.