Vrouwencentrum

Het Vrouwencentrum Full House in Sneek is er voor alle vrouwen die, na lang thuiszitten of weinig sociaal contact, graag (weer) mee willen doen in de maatschappij. Full House geeft begeleiding in groepsverband of individueel. We gaan uit van jouw vraag en behoefte. Full House organiseert activiteiten en bijeenkomsten, altijd met een intercultureel karakter.

• Wil je zelfstandig zijn en werken aan je persoonlijke ontwikkeling?
  • Zou je wat hulp willen bij het vinden van vrijwilligerswerk, een opleiding of een nieuwe baan?
  • Lijkt het je fijn om wat meer te bewegen of om met andere vrouwen te koken?
  • Wil je graag beter Nederlands spreken of leren fietsen?

Onze activiteiten

• Maandag 09:30 – 10:30 Wandelgroep
  • Maandag 13:00 – 15:00 Samen succes I (Nederlandse les voor beginners)
  • Dinsdag 09:30 – 11:15 Samen succes II (Nederlandse les voor gevorderden)
  • Dinsdag 10:00 – 10:30 Zwemles
  • Woensdag 09:30 – 11:30 Koffieochtend
  • Donderdag 9:00 – 10:00 Fietsles
  • Donderdag 13:00 – 15:30 Naaigroep
  • Vrijdag 10:30 – 11:00 uur Zwemles

Locatie So&Co
Gonggrijpstraat 52
Sneek

De Koffiedames van Bolsward

In Bolsward bleek dat er verscheidene buitenlandse vrouwen zijn die behoefte hebben om elkaar te ontmoeten en hun Nederlands te oefenen. Sneek is best ver en niet praktisch als je met de fiets moet komen en je kinderen weer op tijd moet ophalen van school. Daarom komen sinds het najaar van 2021 elke woensdagmorgen van 9.30 uur – 11.00 uur een aantal vrouwen samen in Afslag 18 om koffie met elkaar te drinken en gezellig met elkaar te praten.
Deze activiteit voor de vrouwen in Bolsward noemen we de Koffiedames en is onderdeel van Vrouwencentrum Full House in Sneek. Naast het koffiedrinken, worden er door middel van taalspelletjes verschillende onderwerpen besproken. Zo zijn er inmiddels vrouwen die door hun deelname aan de groep vrijwilligerswerk hebben gevonden of beginnen aan een opleiding. Wil je meer weten over de Koffiedames of heb je zin om mee te doen?

Locatie afslag 18
Burgemeester Praamsmalaan 32