Mijn Huis op Maat

Veilig en comfortabel thuis wonen

De meeste mensen willen, ook wanneer ze ouder worden, gewoon in hun huidige woning blijven wonen. Gelukkig zijn er veel slimme, (vaak) kleine en praktische oplossingen om de bestaande woning hiervoor geschikter te maken. Het project ‘Mijn Huis Op Maat’ vraagt aandacht voor deze zaken

Voorlichtingsbijeenkomsten

Inwoners van 70 jaar en ouder die nog zelfstandig wonen worden middels een brief uitgenodigd voor een bijeenkomst, waarin voorlichting gegeven wordt om de bestaande woning geschikter te maken om er zo lang mogelijk te blijven wonen.

Huisbezoeken

Er kan vrijblijvend een huisbezoek aan worden gevraagd waarbij een vrijwillig woonadviseur samen met de bewoner kijkt of er verbeterpunten zijn in de bestaande woning. Hij/zij adviseert over de mogelijke oplossingen. Zo wordt gekeken naar verlichting, veiligheid, maar ook naar eenvoudige zaken die het dagelijks wonen comfortabeler kunnen maken. De uitkomst van het huisbezoek wordt verwerkt tot een persoonlijk woningadvies. Hiermee kan de bewoner(s) vervolgens zelf of met behulp van advies van ‘Mijn huis op maat’ concreet aan de slag.

Met de woonadviseur kan men ook in gesprek over:

• Het verhuizen of verkopen van de woning;
  • Het zoeken van een huurwoning;
  • Bedrijven die kunnen helpen bij het aanpassen van uw woning;
  • De kosten en financiering van eventuele aanpassingen

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Gerda Muller: tel 06- 25717156 of
g.muller@socoswf.nl