Week tegen Eenzaamheid 30-09 t/m 07-10

De Week tegen Eenzaamheid is van 30 september tot en met 7 oktober

Ieder jaar is er landelijke aandacht voor eenzaamheid door het organiseren van de Week tegen Eenzaamheid. Ook in de gemeente Súdwest Fryslân organiseren diverse partijen activiteiten. Tijdens deze week staat verbinding centraal. Dit kan door gesprekken over bijv. vriendschap, van betekenis zijn of door een gezamenlijke activiteit zoals sporten, fietsen, culturele activiteit of het nuttigen van een maaltijd. De activiteiten staan open voor iedereen.

Maandag 4 oktober is er een lunch om 12.00 uur in Het Keerpunt aan de Burgemeester Praamsmalaan 35 in Bolsward. Iedereen is welkom, lees hier meer en schuif gezellig aan.

Dinsdag 5 oktober van 13:00 – 14:00 uur is er een radio-uitzending in het kader van “Meer Gezonde Jaren” radio.
In deze uitzending vertellen Maaike Esselink, beleidsadviseur GGD Fryslân en Trees Flapper, projectleider Sosjaal en Sûn van Sociaal Collectief u alles over de feiten en fabels rondom eenzaamheid. Eenzaamheid verminderen is lastig, omdat het vele oorzaken en uitingen kent. Hoe kun je het aanpakken? Hoe kun je signaleren en het bespreekbaar maken? Op die vragen komt in de radio uitzending, onder leiding van Nick Cramer van HANNN,  een antwoord.
Direct live meeluisteren kan via deze link
Via die link kunt u ook later de uitzending terugluisteren.