Vitale regio

Samen met gemeente Súdwest-Fryslân en andere organisaties kijken we hoe we ons platteland dementievriendelijker kunnen maken. Dit doen we in het pilot project Vitale Regio Súdwest-Fryslân. Het project loopt in de regio Koudum, Stavoren, Molkwerum, Hindeloopen en Warns en heeft als doel het zolang mogelijk mee kunnen blijven doen van mensen met (beginnende) dementie in de samenleving. Gewoon boodschappen doen, blijven meezingen met het koor, naar de vereniging gaan of de bibliotheek bezoeken. In het project staan 3 thema’s centraal:

1. Mensen met dementie zijn en blijven van waarde. Ze doen er toe en hebben voldoende sociale contacten.
2. Mensen met dementie zijn in beweging, blijven zo lang mogelijk vitaal en actief.
3. Een dementievriendelijke fysieke leefomgeving

In het programma Vitale Regio werken GGD Fryslân, zorgverzekeraar De Friesland en Friese gemeenten samen en delen kennis en ervaring om de inwoners van Friesland nog vitaler en gezonder te maken.

Wilt u meer weten over het project Vitale Regio in Súdwest-Fryslân kijk dan op samensudwestfryslan.nl of neem contact op met Gerda Muller via g.muller@sociaalcollectiefswf.nl of 06 25717156