Dementievriendelijk Súdwest-Fryslân

Samen met gemeente Súdwest-Fryslân en andere organisaties kijken we hoe we onze gemeente dementievriendelijker kunnen maken, zodat mensen met dementie zo lang mogelijk met een goede kwaliteit van leven zelfstandig kunnen blijven wonen en mee kunnen blijven doen aan de maatschappij. Hierbij staan 3 thema’s centraal:
1. Mensen met dementie zijn en blijven van waarde. Ze doen er toe en hebben voldoende sociale contacten.
2. Mensen met dementie zijn in beweging, blijven zo lang mogelijk vitaal en actief.
3. Een dementievriendelijke fysieke leefomgeving

Dit doen we o.a. door diverse activiteiten aan te bieden, zoals het Alzheimer Café en trainingen GOED omgaan met dementie voor inwoners, vrijwilligers, professionals, (sport)verenigingen, horeca- en winkelmedewerkers.

Wilt u meer weten over dementievriendelijk Súdwest-Fryslân kijk dan op samensudwestfryslan.nl of neem contact op met Gerda Muller via g.muller@socoswf.nl of 06 25717156