Startbijeenkomst

Sociaal Collectief bevrijd door wethouder Gea Wielinga

Opgroeien, ouder worden en meedoen in Súdwest-Fryslân; het zijn de thema’s waaraan  de nieuwe Stichting Sociaal Collectief  werkt. Samen met netwerkpartners als gebiedsteam, politie, wijkverenigingen, kerken, scholen, GGD, buurtsportcoaches en gemeente gaat Sociaal Collectief aan de slag. Afgelopen donderdag 19 april was de officiële start. Onder grote belangstelling van vrijwilligers en professionals werden de teamleden van Sociaal Collectief door een sterke ketting aan elkaar geketend. Wethouder Gea Wielinga heeft hen letterlijk bevrijd, zodat ze zelfstandig aan de slag kunnen gaan om de verbinding tussen bewoners, vrijwilligers en professionals te leggen of te versterken. Tijdens de startbijeenkomst is daar meteen een begin mee gemaakt. Bij de workshop ‘Sudwest op syn best’ werden ideeën over bestrijding van armoede, duurzaamheid in de wijk en andere mooie initiatieven met grote prikkers op de kaart van de gemeente geprikt. De nieuwe stichting vormt de schakel tussen vrijwilligers en professionals, tussen initiatieven en gemeente en tussen alle netwerkpartners die in de gemeente werken.