Vacature vrijwilligers Stipepunt / Graag Gedaan

Graag Gedaan!

Sociaal Collectief is op zoek naar Handige Harries voor de Klussendienst Graag Gedaan!

Sinds jaar en dag is Graag Gedaan! in Sneek een bekend fenomeen op het gebied van klussen in en om huis.
De klussendienst is bedoeld voor mensen die het niet breed hebben en geen beroep kunnen doen op hun sociaal netwerk. Voorbeelden van klussen zijn: schilderij ophangen, internet aansluiten, heg knippen, gaatje boren en dergelijke.

Graag Gedaan! doet geen werkzaamheden die een professionele timmerman, schilder of loodgieter hoort te doen. Ook geldt de voorwaarde dat er geen werkzaamheden worden verricht die normaal gesproken door de thuiszorg of huishoudelijke hulp worden gedaan en dat de klus binnen een dagdeel kan worden afgerond.

Nu heeft Graag Gedaan weer ruimte voor mensen die graag willen helpen bij het uitvoeren van verschillende klussen bij mensen thuis.

Bent u geïnteresseerd? Wilt u meer informatie over de functie? Neem contact met ons op:
Barbara Wijbenga: 06 52 79 06 30 of Mirjam Krop: 06 13 32 43 55

Stipepunt

Bij de Stipepunten in Sneek, Bolsward, Drylts en Koudum kunt u terecht voor al uw vragen op het gebied van vrijwillige inzet en mantelzorg. Vrijwilligerswerk en mantelzorg is niet met elkaar te vergelijken. Je kiest ervoor om vrijwilligerswerk te doen en een mantelzorgsituatie overkomt je. Beide keren is sprake van een helpende hand, informeel en onbetaald.

De Stipepunten ondersteunen en stimuleren het vrijwilligerswerk en de mantelzorg in de gemeente Súdwest-Fryslân.  Ook bij u in de buurt is er een Stipepunt waar deskundige vrijwilligers voor u klaar staan.
Voor de Stipepunten in Sneek, Bolsward en Koudum zijn we op zoek naar enthousiaste mensen die het leuk vinden om het steunpunt te bemannen voor minstens 1 dagdeel per week.

De werkzaamheden bestaan uit:

– contacten onderhouden met de vrijwilligers en vrijwilligersorganisaties
– actief op zoek naar vrijwilligers
– mensen helpen aan een passende vrijwilligersfunctie
– informatie geven over activiteiten in SWF omtrent Mantelzorg (café, compliment, dag van de Mantelzorg)
– luisterend oor voor de mantelzorger.
– meehelpen organiseren van het Mantelzorgcafé

Het kunnen werken met de computer is een pré.
Wij bieden u een leuke werkplek en interessante trainingen.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Barbara Wijbenga: 06  52 79 06 30