Overzicht aanbod

Stipepunt Sneek

Hier kunt u terecht voor al uw vragen op het gebied van vrijwillige inzet en mantelzorg. Bent u mantelzorger en wilt u informatie over welke ondersteuning er voor u is? Wilt u graag andere mantelzorgers ontmoeten?

Wilt u zich inzetten als vrijwilliger maar weet u niet welke mogelijkheden er zijn? Of bent u op zoek naar een vrijwilliger voor uw vereniging?

Het Stipepunt ondersteunt en stimuleert het vrijwilligerswerk en de mantelzorg in de gemeente Súdwest-Fryslân.  Ook bij u in de buurt is er een Stipepunt waar deskundige vrijwilligers voor u klaar staan.

Waar: Bibliotheek Sneek, Wijde Noorderhorne 1
Wanneer: Dinsdag van 13.00 tot 16.30
Contact: 06-11301555  of stipepuntsneek@voorelkaardoen.nl

Papierwinkel

Heeft u hulp nodig bij het aanvragen van een uitkering, regeling, DigiD, huurtoeslag en/of andere toeslagen? De deskundige vrijwillige medewerkers/stagiaires van de Papierwinkel kunnen u helpen! Zij helpen u in de ingewikkelde wereld van uitkeringen, belastingen en voorzieningen. Indien u bij ons niet op de juiste plaats bent met uw vraag, verwijzen wij u door naar de juiste instantie.

Waar: Bibliotheek Sneek, Wijde Noorderhorne 1
Wanneer: Donderdagochtend van 09.00 tot 12.00: open inloop
Woensdagochtend tussen 09.30 en 10.30 telefonisch spreekuur
Contact: 06 50 28 64 30 of  papierwinkelsneek@voorelkaardoen.nl

Graag Gedaan

Graag Gedaan is een vrijwillige hulpdienst voor de stad Sneek, waar vrijwilligers kleine klusjes uitvoeren voor mensen die het zelf niet meer kunnen doen. Vaak zijn dat mensen met een smalle beurs, die geen beroep kunnen doen op familie, buren of kennissen.

Waar: Bijgebouw de Spil,
Wanneer: Dinsdag en donderdag van 09.00 tot 12.00 uur.
Contact: 06 55 38 48 82 of graaggedaan@voorelkaardoen.nl

Mantelzorg

Het kan iedereen overkomen, zorgen voor iemand in de nabije omgeving omdat diegene niet meer volledig voor zichzelf kan zorgen. Het kan uw partner zijn, uw kind of bijvoorbeeld uw ouders. Wellicht geeft u deze zorg het liefst geen naam, u doet het uit liefde voor de persoon. Maar we spreken van een mantelzorgrelatie. Mantelzorg kan heel waardevol zijn, maar kan ook als zwaar worden ervaren.

Op deze website kunt u vinden welke ondersteuning er is voor mantelzorgers, meer informatie over bijvoorbeeld werk en mantelzorg en u kunt zich aanmelden als mantelzorger.

Vrouwencentrum Full House

Vrouwen organiseren activiteiten voor en met andere vrouwen. Gericht op participatie en integratie.

Waar:  Popkelder, Havenstraat 7A
Wanneer: Maandag 9.30 – 12.00 uur: Computerles dinsdag 9.30 -11.00 uur  Samen Actief woensdag 9.30 – 12.00 uur Open inloop donderdag 9.30  -11.30 uur: Creagroep donderdag 13.00 – 16.00 uur: Naailes
Contact: vcfullhouse@gmail.com of loop gewoon een keertje binnen: welkom!

Jong & Mama

Jong & Mama is er voor (aanstaande) moeders tot en met 23 jaar uit de gemeente Súdwest-Fryslân. Zij kunnen ervaringen uitwisselen en elkaar steunen. Ook is er een winkeltje waar moeders gratis kunnen shoppen om hun babyuitzet aan te vullen. Denk hierbij aan kleertjes, bedjes, speelgoed, stoeltjes etc.

Waar: Een bijgebouw van het wijkgebouw “De Spil” (Molenkrite 169, Sneek)
Wanneer: Elke week op de woensdagochtend van 9:30 – 11:00
Contact: Barbara Wijbenga 06 52 79 06 30 of b.wijbenga@sociaalcollectiefswf.nl

De Soos Sneek

De Soos is een club voor mensen met een verstandelijke beperking. Zij treffen elkaar eens in de twee weken. Ze eten samen en aansluitend hebben ze een activiteit. Van een avondje bowlen tot een avond knutselen. Deelnemers zijn van harte welkom!

Waar: Verzamelen bij restaurant Unyk (Sneek)
Wanneer: Eens de twee weken op een dinsdag
Contact: Mirjam Krop 06 13 32 43 55 of m.krop@sociaalcollectiefswf.nl

Jongerenwerk Sneek

Wij brengen in kaart welke structurele voorzieningen of activiteiten er (nodig) zijn voor jongeren.Wij brengen relevante partijen bij elkaar om te onderzoeken welke problematiek of behoefte er speelt. We nemen deel aan het Jongeren Op Straat (JOS) overleg, waarbij politie, handhaving, gemeente, VNN, buurtsportcoaches en GGD om tafel zitten. Sociaal Collectief werft, ondersteunt en begeleidt vrijwilligers tijdens verschillende activiteiten en projecten voor jongeren. We stimuleren jongeren om actief deel te nemen aan maatschappelijke activiteiten.

Voor wie: Tieners van 10 t/m 16 jaar
Waar: Poort 20, oude koemarkt