MDT-Divers

Ben jij tussen de 12 en 30 jaar en wil je aan de slag met je talenten of deze samen met anderen ontdekken?

Doe dan mee met MDT Divers. De ontdekkingsreis naar de beste versie van jezelf!

MDT is de afkorting van maatschappelijke diensttijd. Tijdens MDT Divers leer je veel over jezelf, over wat je kunt en leuk vindt. Je krijgt de kans om nieuwe mensen te ontmoeten, je talenten te ontdekken en daarbij ook nog iets te doen voor een ander.

Jouw MDT Divers reis bestaat uit

• Toffe workshops, activiteiten en trainingen
  • Een activiteit die jij organiseert voor een persoon of groep in de samenleving
  • Expedities bij organisaties of bedrijven in Súdwest-Fryslân

Ontdek waar je goed in bent

Binnen het programma van MDT Divers staat jouw doel centraal! Om je te ondersteunen bij het ontwikkelen van je talent worden er verschillende activiteiten georganiseerd op basis van jouw behoeften. Je bent ook altijd vrij om een eigen activiteit te bedenken.

Wat kun je doen?

Je kunt bijvoorbeeld ouderen gaan bezoeken, stukjes schrijven voor de krant of een social media platform, een bordspel ontwikkelen, samen de natuur in met gehandicapten, een activiteit organiseren voor de buurtkinderen, helpen bij een sportclub, iets doen tegen zwerfafval, mee verbouwen van groenten of in gesprek gaan met de brandweer of politie. Alles is mogelijk!
Klik hier voor meer voorbeelden en ervaringen.

Wanneer doe jij MDT Divers?

MDT Divers doe je in je vrije tijd, in een tussenjaar of soms onder schooltijd. Je bent bereid om minimaal 2 uur per week aan de slag te gaan. Dit komt neer op een totaal van 80 uur in 6 maanden. De tijden en uren zijn flexibel, die keuze is aan jou. Het gaat erom dat jij je talent ontwikkelt!
Heb jij je MDT Divers afgerond? Dan ontvang je een certificaat! Handig voor je CV, bij het maken van bijvoorbeeld een studiekeuze of de volgende stap voor je toekomst.

Nog niet helemaal overtuigd of heb je vragen?

Je kunt altijd contact opnemen met Mireille Muller, jongerencoach MDT Divers door een appje, mailtje of DM op Instagram te sturen voor meer informatie. 06-46936085 /  m.muller@socoswf.nl

Waar en wanneer?

Sneek

Elke dinsdagmiddag van 15.00 tot 18.00 uur
Iedere laatste dinsdag van de maand: MDT Café. 18.00 tot 20.30 uur.
Gezellig samen eten met andere jongeren. Opgave verplicht 😊

Place to be: Gongrijpstraat 50, Sneek

Bolsward

Elke donderdagmiddag van 15.00 tot 18.00 uur

Place to be: jongerencentrum Afslag18, Burgemeester Praamsmalaan 32, Bolsward

Bekijk hier MDT Divers in een tijdslijn; 80 uur in 6 maanden!

Bekijk hieronder onze gave video!