Jongerenwerk

Jongerenwerk SOCO helpt jongeren in de leeftijd van 10 tot en met 23 jaar bij hun ontwikkeling op emotioneel en sociaal gebied en bij het ontdekken en ontwikkelen van hun talenten. Heb je een vraag of wil je meer weten over het Jongerenwerk? Neem dan contact op met een van de jongerenwerkers:

Dit zijn de jongerenwerkers van SWF!

Wil je meer weten over de jongerenwerkers van Stichting Sociaal Collectief?

Klik op de foto of kijk hier!

Waar kun je onze jongerenwerkers vinden?

Jongerenwerk in de Wijk!

Jongerenwerk SOCO is in buurten en wijken te vinden, om te praten met jongeren en hun omgeving. Is er behoefte aan voorzieningen of activiteiten voor jongeren? Dan brengen wij vrijwilligers en partijen bij elkaar. Bij overlast van jongeren op straat gaat de jongerenwerker in gesprek met jongeren en ouders en werkt samen met politie en handhaving. Jongerenwerk SOCO neemt onder andere deel aan het Jongeren Op Straat (JOS) overleg, waarbij politie, handhaving, gemeente, VNN, buurtsportcoaches en GGD om tafel zitten.

Jongerenwerk op Scholen

Voor- en na schooltijd en tijdens pauzes: Jongerenwerk SOCO is regelmatig te vinden op middelbare scholen om te praten met scholieren en om te vragen wat hen zoal bezig houdt.  Wij geven voorlichting over bijvoorbeeld studie, social media, alcohol, drugs en organiseren activiteiten. Met onze aanwezigheid op scholen helpen en stimuleren we ook de jongeren die niet direct in beeld van het jongerenwerk zijn.

Jongeren Team Simmer

Simmer yn Súdwest is een initiatief van de Gemeente Súdwest Fryslân. Klik hier voor een overzicht van alle activiteiten.

Sociaal Collectief verzorgt de buurtcampings en de chillplekken, samen met Cultuurkwartier Sneek en Sport Fryslân.

Wat doen de jongerenwerkers voor jou?

Activiteiten, projecten en samenwerkingen!

Stichting Sociaal Collectie SWF werkt samen met partners aan diverse projecten voor jongeren. Zo is er voor iedere doelgroep wel aansluiting te vinden. Vind je het moeilijk om contacten te maken kijk dan eens mij Join Us. Wil je je talenten ontdekken, dan is MDT iets voor jou. Daarnaast zijn we er ook voor jonge mantelzorgers. Ongeveer één op de vijf jongeren is mantelzorger. Je staat dus niet alleen!

Cool Súdwest is een project in Súdwest-Fryslân voor jongeren tussen de 12 en 18 jaar oud. Het motto is: Alle jongeren gezond! Er zijn activiteiten bij jouw in de buurt waar je aan mee kunt doen! Maar ook voor bijbaantjes kun je terecht op de Instagram van Cool Súdwest: Instagram

Naast bovenstaande vind je ons ook bij de jeugdsoos. Een fijne, veilige en gezellige plek om vrienden te ontmoeten, te chillen en leuke activiteiten te doen, dat kan in een jeugdsoos of jeugdcentrum. In de jeugdcentra staan pooltafels, een gamecomputer en verschillende zithoeken om te chillen met vrienden. Wil je weten waar jij terecht kunt? Kijk dan hier voor meer informatie!