Telefonische hulp

Sociaal Collectief: een mooie naam voor een welzijnsorganisatie, maar in deze verwarrende tijden is alles anders. Wat we nu juist niet moeten doen, is collectief sociaal zijn. In ieder geval niet in letterlijke, fysieke zin. Ook al zijn we nu gesloten, we willen er graag voor u zijn! De medewerkers van Sociaal Collectief en heel veel vrijwilligers staan klaar. In de zomerperiode van 2020 zijn de Stipepunten een tijdje dicht. Koudum is van 3 juli tot en met 16 augustus alleen per mail bereikbaar. De andere Stipepunten zijn tussen 20 juli en 7 augustus gesloten.

Juist nu wilt u als mantelzorger weten waar u rekening mee moet houden in de zorg voor uw kwetsbare naaste; wat kan wel en wat kan niet? Misschien lukt het nu niet om de mantelzorg te geven en bent u op zoek naar een passende oplossing.

Wij begrijpen dat juist bij ouderen en mantelzorgers de behoefte bestaat aan een praatje of praktische hulp. Bel ons gewoon, we staan voor u klaar. De Stipepuntmedewerkers weten ook goed welke hulp er bij u in de buurt is, zij zorgen dat u geholpen wordt.

Het Alzheimer Café Sneek
Bereikbaar op maandag tussen 14.00 en 16.00 uur. Op Donderdag tussen 10.00 en 12.00 uur.
Telefoonnummer: 06 25 71 71 56

Papierwinkels:
Normaal gesproken kunt u bij de Papierwinkel terecht voor hulp bij het invullen van formulieren of het digitaal aanvragen van toeslagen, heffingskortingen, belastingaangiftes of uitkeringen. Nu kunt u de Papierwinkel bellen en advies vragen om telefonisch en online aan de slag te gaan. Als het echt niet lukt en u heeft een dringende vraag dan kan er een afspraak voor u worden ingepland door de medewerker van de Papierwinkel.

Stipepunt Drylts:

Bereikbaar op maandag, woensdag en vrijdag tussen 09.30 en 11.30 uur. Telefoonnummer: 06- 52 07 11 20

Stipepunt Sneek:
Bereikbaar op dinsdag tussen 13.00 en 16.30 uur.
Telefoonnummer: 06 11 30 15 55

Stipepunt Bolsward:
Bereikbaar op maandag tussen 14.15 en 17.00 uur en op donderdag tussen 10.30 en 13.30 uur.
Telefoonnummer: 06 46 15 71 52

Stipepunt Koudum:
Bereikbaar op woensdag tussen 09.00 en 11.30 uur.
Telefoonnummer: 06 15 01 68 44

Margriet aan de telefoon:
Speciaal voor senioren is Margriet Groenveld van het ouderenwerk bereikbaar. Heeft u behoefte aan een praatje of heeft u vragen over uw situatie, neem contact op met Margriet.

Bereikbaar op maandag tussen 14.00 en 16.30 uur.
Donderdag tussen 10.30 en 13.00 uur.
Telefoonnummer: 06 11 77 79 30

Let op!

De Papierwinkels hebben op maandagmiddag beschikking over een coronaproof-loket in het gemeentehuis in Sneek. Tussen 13.00 en 16.00 kunnen er drie bewoners terecht. Dit is alleen op afspraak. Bel naar het spreekuur van de Papierwinkel om een afspraak in te plannen. De papierwinkels zijn tijdens de bouwvak (20 juli t/m 07 augustus) gesloten. De Papierwinkel in Sneek is vanaf 13 juli met vakantie.

Papierwinkel Sneek
Telefonisch bereikbaar:
Dinsdag 13.00-16.00 uur
Donderdag 10.00-12.30 uur

Papierwinkel Bolsward
06-52071121
Telefonisch bereikbaar:
Maandag 14.15-17.00 uur
Donderdag 10.30-13.30 uur

Papierwinkel IJsselmeerkust
Woensdag : 9.30 -11.30 uur
Papierwinkel IJsselmeerkust is bereikbaar in de oneven weken.